Design

7 trendów w web designie na rok 2015

By 10 lutego 2015 No Comments

Luty, można mniej-więcej określić, które trendy zdominują branżę projektowania stron internetowych. Jednego można być pewnym: jeszcze więcej uproszczeń skierowanych w stronę użytkowników mobilnych.

Responsywność

1. Jesteś responsywny albo giń

Responsywność, czyli dopasowywanie się strony do ekranu urządzenia ma tak wielkie znaczenie, że będzie oznaczało dla niektórych firm przetrwanie na rynku. Już teraz sporo czasu “online” spędzamy na smartfonach, tabletach – do tego trendu przystosowywać się będą strony internetowe. Sama praktyka już istnieje, ale w 2015 roku będzie się popularyzowała.

Duże zdjęcia

2. Piękne, duże zdjęcia oraz filmy jako tło

Problemy z dużą objętością strony w dobie szybkiego internetu nie stanowią już bariery i nie wymuszają na twórcach ograniczania się do zdjęć w małych rozdzielczości. Zdjęcia wysokiej rozdzielczości będą stanowić i stanowią teraz kluczowy element strony oraz wpływają na komunikat przekazywany przez design strony.

Typografia

3. Moc dobrej typografii

Arial to nie wszystko. Typografia to jeden z elementów który buduje charakter stron. Dobrze i ciekawie wykorzystana typografia potrafi zdziałać cuda na stronie internetowej.

flatdesign

4. Flat design zostaje na dłużej

Flat design – styl w którym elementy strony są pozbawione ozdobników, gradientu cieniowania – są po prostu płaskie (stąd nazwa), przykład można znaleźć blisko: Windows 8. A więc, ten styl zadomowił się w branży i nie odpuści w 2015 roku, jest to powiązane z popularyzacją rozwiązań mobilnych.

Infinitescroll w Pinterest

5. Strona nie ma końca, czyli infinite scrolling

Sposób znany z Pinteresta, po przescrollowaniu widocznej części wczytuje się kolejna zawartość strony. Taki sposób prezentowania treść nie może być stosowany na każdej stronie. Plusy takiego rozwiązania mogą dostrzec sklepy internetowe – infinite scrolling buduje zainteresowanie i zaangażowanie a to liczy się w sprzedaży internetowej.

Personalized-ux w Netflix

6. Personalizacja treści

Strona będzie serwowała to czym możesz się zainteresować na podstawie zebranych danych. Działanie to można mniej więcej porównać do reklam w internecie. Wystarczy, że szukamy w wyszukiwarce nowego zegarka a na stronie z filmikami wyświetli się banner sklepu z zegarkami. Podobny sposób można wykorzystać w internetowej wypożyczalni filmów, skrypt będzie analizował dotychczas oglądane filmy i serwował nam na powitanie podobne produkcje.

Scroll actions na stronie Jeffa Bridgesa

7. Scroll > Click

Scrollowanie jest wygodniejsze, i na tym skorzysta web design. Płynna prezentacja treści za pomocą scrollowania oraz akcje uruchamiane dynamicznie na podstawie pozycji oglądanego fragmentu to atrakcyjny sposób na zaprezentowanie naszej działalności bądź produktu.

Podsumowując:

Projektowanie stron internetowych będzie brało pod uwagę jak najszersze wykorzystywanie stron internetowych na urządzeniach mobilnych oraz ich coraz większą obecność w naszej aktywności online. Oczywiście nie zapominając o pozytywnych wrażeniach, które będą kreowane poprzez fotografie okraszone popularnym i ciągle trendy flat designem.

Dodaj komentarz

All rights reserved Łukasz Święciak