Design

Love Cocoa – jak opakować czekoladę idealną?

By 22 sierpnia 2016 No Comments

Jak wyróżnić czekoladę spośród wielu innych dostępnych? Zrobić ją ręcznie, ładnie zapakować i dostarczyć do domu. Tak robi brytyjskie Cadbury.

Zwykle jestem przyzwyczajony do tego, że najlepiej wyglądające projekty to zwykle wizualizacje, koncepty. Podobnie jest z opakowaniami w branży spożywczej. Pełno jest projektów opakowań, które powracają do rozlewania mleka do szklanych butelek, czy też ubierają lody w kreacje vintage, problem w ich przypadku jest jeden: ciężko ich szukać na sklepowych półkach.

Brytyjska cukiernia Cadbury zadbała o designerskie opakowanie przygotowując swój nowy produkt, którego nie znajdziemy na sklepowych półkach, ale jest ogólnodostępny. Nowa linia czekolad Love Cocoa miała być produktem ręcznie robionym, co musiało zostać odwzorowane w niebanalnym opakowaniu.

Twórcy chcieli pokazali wyjątkowość swojego produktu i nawiązać do historii poprzez zastosowanie prostych wzorów, które mówią o smakach produktu. Co w tych opakowaniach takiego wyjątkowego? Po pierwsze, są do bólu minimalistyczne – nie kombinowano z pochylaniem lub obracaniem wzoru, a na wierzchniej stronie znajdziemy tylko najpotrzebniejsze informacje. Po drugie, paleta kolorów – każdy ze smaków ma wzór we własny, pastelowy kolor, dzięki któremu trudno je pomylić.

subscription-the-dark-collection

Co więcej, rodzina Cadbury zauważyła również, że klienci kupują czekolady, aby później móc je komuś podarować lub wysłać. Ułatwili to pakując swoje produkty z serii Love Cocoa w opakowanie zbiorcze, które mieści się w brytyjskiej standardowej skrzynce na listy, więc paczka jest jeszcze większą niespodzianką, gdy czeka w skrzynce na listy.

Proste, pomysłowe, apetyczne i pięknie zapakowane.

the-milk-letterbox-collectionenglish-mintsubscription-the-milk-collectiondomican-republic-37new-flavours

Źródło: https://www.lovecocoa.com

Dodaj komentarz

All rights reserved Łukasz Święciak